نوشته شده توسط : the designer

آموزش کامل گوگل سرچ کنسول جدید


گوگل در اوایل سال 2018 نسخه بتای سرچ کنسول را به کاربران محدودی ارائه داده بود اما اکنون آپدیت جدید این ابزار در دسترس همه قرار دارد. نسخه جدید ویژگی‌های بیشتری دارد و با استفاده از بازخوردهای کاربران با هدف افزایش کارایی طراحی شده است. مدتی زمان می‌برد تا به نسخه جدید عادت کنید اما نگران نباشید. ما با آموزش کامل گوگل سرچ کنسول جدید 2019 همراه‌تان هستیم.

شروع کار با سرچ کنسول جدید و ثبت سایت

برای شروع کار با این ابزار، ابتدا باید سایت خود را در وبمستر ثبت کنید. به Search Console وارد شوید و روی گزینه Add a Property کلیک کنید.

add-property

سپس URL سایت خود را وارد کنید و گزینه Add را کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer


در مقاله‌های قبل به بررسی اهمیت تحلیل سایت پرداختیم و یکی از مهمترین ابزارهای این کار، یعنی گوگل آنالیتیکس را معرفی کردیم. در این مقاله به بررسی جذاب‌ترین بخش این ابزار می‌پردازیم. گزارش Audience در گوگل آنالیتیکس برای وبمسترها جذابیت بسیاری دارد. آن‌ها از طریق این گزارش می‌توانند مخاطبان خود را بشناسند و این شناخت را در سیاست‌گذاری‌های خود به کار ببرند.

چنان که می‌دانید عصر حاضر را دوران انقلاب مشتری دانسته‌اند. شناخت بیشتر از مشتری و ارتباط بهتر با او به عنصر رقابتی اصلی در بازار امروز تبدیل شده است.

مهم نیست یک فروشگاه اینترنتی دارید یا یک وب سایت محتوامحور، کاربران سایت مشتری‌های شما هستند. باید آن‌ها را به خوبی بشناسید. گوکل آنالیتیکس داده‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد. از سن و جنسیت تا زمینه علاقه‌مندی‌های کاربران را در این ابزار می‌توانید بررسی کنید. این داده‌ها شما را در ترسیم پرسونای مخاطب یاری می‌کند.

اگر می‌خواهید کار با این ابزار به صورت کامل یاد بگیرید و مخاطبان وب سایت‌تان را بهتر بشناسید، با ما همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو کلاه سیاه

با توجه به فراگیر شدن کسب‌‌وکارهای آنلاین، مبحث سئو نیز اهمیت بسیاری پیدا کرده است. سئو کلاه سیاه یکی از روش‌‌های بهینه‌‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. در این مقاله به بررسی این روش و ترفندهای آن می‌‌پردازیم.

سئو  کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه به مجموعه‌‌ای از روش‌‌ها و تکنیک‌‌های غیر قانونی افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو گفته می‌‌شود، روش‌‌هایی که از قوانین گوگل تبعیت نمی‌‌کنند.

روش سئو کلاه سیاه  دقیقا خلاف روش سئو کلاه سفید است. در هر دو روش هدف بهینه‌‌سازی سایت است با این تفاوت که در روش اول بدون در نظر گرفتن قوانین و در روش دوم با پیروی کردن از قوانین بهینه‌‌سازی را انجام می‌‌دهیم. در روش سئو کلاه سیاه برای رسیدن به هدف نیاز نیست مدت زیادی منتظر بمانیم و علاوه بر زمان میزان هزینه‌‌ها در این روش کاهش پیدا می‌‌کنند. البته این روش نتیجه پایداری ندارد و هر لحظه ممکن است سایت ازجانب الگوریتم‌‌های گوگل مجازات شود و در پی مجازات، سایت شما اعتبار خود را دست داده و از صفحه نتایج جستجو حذف شود.

ترفندهای سئو کلاه سیاه

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

 همان طور که می‌‌دانید استفاده از کلمات کلیدی یکی از عواملی هستند که گوگل در زمان امتیازدهی به آن توجه می‌‌کند. همین امر باعث شده بود که وبلاگ‌‌نویسان برای کسب امتیاز بیشتر شروع به استفاده بیش ازحد این کلمات در مقالات خود کنند. بعد‌‌ها گوگل برای مبارزه با این نوع مشکلات الگوریتم مرغ مگس خوار را معرفی کرد که وظیفه آن بررسی کلمات از نظر معنایی و مترادف بودن است. این الگوریتم وب سایت‌‌ها و صفحاتی را که دارای محتوای بی‌‌کیفیت و کلمات کلیدی بیش از حد هستند جریمه می‌‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

گوگل پنگوئن چیست؟

گوگل پنگوئن نام  یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال 2012 بعد از گوگل پاندا برای جلوگیری از جرائم اینترنتی طراحی شد. همان طور که می‌دانید دغدغه تمامی وب مستران و مدیران سایت رسیدن به رتبه بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. در این بین به دلیل وجود رقبا و پیشی گرفتن از آن‌ها برای رسیدن به این هدف، معمولا تخلفاتی صورت می‌گیرد. الگوریتم پنگوئن یکی از مدیران گوگل است که با تخلف‌ها برخورد می‌کند. در ادامه به بررسی این الگوریتم و نحوه عملکرد آن می‌پردازیم.

علت طراحی الگوریتم گوگل پنگوئن

الگوریتم پاندا وظیفه داشت از نمایش محتواهای بی‌کیفیت در SERPs ( صفحات نتایج جستجو ) جلوگیری کند. با ورود گوگل پاندا اتفاقات جالبی افتاد. میزان تخلفات تا حد بسیار زیادی کم شد ولی همیشه کسانی هستند که از راه‌های مختلف بخواهند مشکلاتی را برای دیگران به وجود بیاورند. این افراد وقتی دیدند که حریف گوگل پاندا نمی‌شوند تصمیم گرفتند از راه دیگری وارد شوند و سعی کردند با ساختن بک لینک‌های اسپم به رتبه‌های بالا برسند. در این جا بود که گوگل تصمیم گرفت پنگوئن را برای کمک به پاندا استخدام کند!

وظیفه اصلی گوگل پنگوئن چیست؟

لینک‌سازی یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین روش‌های سئو به حساب می‌آید و از آن جایی که یکی از روش‌های تاثیرگذار برای کسب امتیاز محسوب می‌شود، مورد توجه سئوکاران قرار گرفته است. در الگوریتم گوگل پنگوئن، کسانی که از روش سئو کلاه سیاه ( Black Hat Seo ) برای لینک‌سازی استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند.

الگوریتم پنگوئن روی چه لینک‌هایی حساس است؟

وظیفه گوگل پنگوئن بررسی لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید. در اصل پنگوئن بک لینک‌ها را از لحاظ جعلی یا نامعتبر بودن، بررسی می‌کند و اگر جرمی مرتکب شده باشید، جریمه می‌شوید. برای این که شامل گوگل پنالتی نشوید :

  • ازدریافت لینک از وب سایت‌های غیر مرتبط با فعالیت‌تان اجتناب کنید.
  • لینک خریداری نکنید.
  • از سایت‌هایی که کیفیتی خوبی ندارند و در آن‌ها محتوای ضعیف یا انباشت کلمات word stuffing  و poor contents  دیده می‌شود لینک دریافت نکنید.
  • بیش از حد لینک‌سازی داخلی انجام ندهید.


:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو کلاه خاکستری

برای این که در دنیای مجازی دیده شوید به سئو یا بهینه سازی وب سایت نیاز دارید. مهارتی که باعث می‌شود سایت‌تان در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کند و بیشتر در معرض دید کاربران قرار گیرد. سئو کلاه خاکستری ، یکی از روش‌های بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو محسوب است که محبوبیت خاصی در بین سئوکارهای حرفه‌ای دارد. در ادامه به بررسی جزئیات این نوع سئو می‌پردازیم.

سئو کلاه خاکستری  Gray Hat Seo چیست؟

چنان که می‌دانید سئو کلاه سیاه تقلب در مورد قوانین گوگل است و سئو کلاه سفید رعایت این قوانین، بنابراین از همین نام‌ها می‌توان فهمید سئو کلاه خاکستری ترکیبی از هر دو روش است. سئو کلاه خاکستری روشی است که در آن بعضی از قوانین گوگل رعایت می‌شوند و بعضی دیگر نه. در حقیقت این روش گوگل را طوری که متوجه نشود دور می‌زنند! به همین جهت این روش بیشتر توسط سئوکارهای حرفه‌ای انجام می‌شود. اگر افراد غیر حرفه‌ای این کار را انجام دهند، نمی‌توانند از مجازات گوگل فرار کنند.

ترفندهای سئو کلاه خاکستری

ترفندهای بسیاری برای سئو کلاه خاکستری وجود دارد که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

خرید دامنه

دامنه‌های منقضی شده زیادی وجود دارند که می‌توانید آنها را خریداری کنید، ولی باید در نظر داشته باشید که مطالب موجود در این دامنه‌ها با مطالب سایت شما مرتبط باشند. همچنین باید تحقیق کنید که این دامنه‌ها قبلا از جانب گوگل جریمه نشده باشند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

لینک بیلدینگ و انواع لینک سازی

آیا تا به حال نام لینک بیلدینگ یا لینک ‌‌سازی به گوش‌‌تان خورده است؟ می‌‌دانید یکی از مهمترین کارها در زمینه سئو لینک سازی است؟ اگر می‌‌خواهید با این مقوله بسیار مهم آشنا شوید، با وبنا همراه باشید.

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ ( Link Building ) یا همان لینک ‌‌سازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌‌شود که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک‌‌های ورودی به یک صفحه وب سایت  انجام می‌‌شوند.

در بیان ساده‌‌تر Link Building (لینک‌‌سازی) می‌‌تواند تعداد لینک‌‌های با کیفیت در یک وب سایت را افزایش دهد و این کار احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می‌‌برد. همچنین لینک سازی یک تکنیک بازاریابی ثابت شده برای شناساندن یک برند است.

از جمله کارهایی که در مبحث لینک سازی باید انجام دهیم بهینه کردن داخلی و خارجی سایت است. بهینه‌‌سازی داخلی یا سئو On Page ، مجموعه اقداماتی است که در صفحات داخلی سایت خود به منظور بالا بردن افزایش ترافیک سایت و کسب جایگاه برتر در گوگل انجام می‌‌دهید. یکی از این موارد لینک‌‌سازی یا Link Building  است.

علاوه بر بهینه کردن داخلی، باید سایت را از لحاظ خارجی هم بهینه کنید. به این امر بهینه‌‌سازی خارجی یا سئو Off Page گفته می‌‌شود. در سئو Off Page  با انجام یک سری فعالیت‌‌ها در شبکه‌‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌‌رسان‌‌هایی مثل تلگرام سعی در بهینه کردن سایت خود می‌‌کنید. یعنی می‌‌توانید از این صفحات به سایت خود لینک دهید.

لینک‌‌های متنوع و درست به گوگل و کاربران این امکان را می‌‌دهد که در بین صفحات سایت شما در حرکت باشند و بدیهی است که هر چه این چرخش مداوم‌‌تر باشد، کسب امتیاز از جانب گوگل برای شما بیشتر خواهد بود.

ساختار و اجزای تشکیل دهنده یک لینک

آیا تا به حال به ساختار لینک توجه کردیده‌‌اید؟ آیا می‌‌دانید یک لینک از چه اجزایی تشکیل شده است؟ با هم اجزای تشکیل‌‌دهنده لینک‌‌ها را بررسی می‌‌کنیم.

تگ شروع لینک: تگ شروع لینک که به اسم anchor tag شناخته شده است و با حرف a   نشان داده می شود. با این کاراکتر به گوگل اعلام می‌‌شود که در ادامه لینکی وجود دارد.

آدرس یا مقصد لینک: در این قسمت کلمه href را می‌‌بینید. منظور  hyperlink referral است. متنی داخل علامت نقل قول که به آدرس سایتی که به آن لینک داده شده اشاره دارد. این آدرس می‌‌تواند آدرس یک تصویر یا فایلی برای دانلود باشد و الزامی بر این نیست که حتما URL سایت خاصی باشد. در بعضی از مواقع چیزی بیشتر از یک URL می‌‌بینید. کاراکتر # در ابتدای آدرس، که به یک لینک داخلی اشاره دارد و  شما را به قسمت دیگری از صفحه‌‌ای که در آن قرار دارید، هدایت می‌‌کند.

انکر تکست یا متن قابل نمایش: در اصل این قسمت همان متنی که کاربران می‌‌بینند و در صورت تمایل روی آن کلیک می‌‌کنند. در این قسمت معمولا از فرمت خاصی استفاده می‌‌شود که تمایز آن با بقیه متن قابل مشاهده باشد. این متن‌‌ها معمولا با رنگ آبی یا زیر خط نشان داده می‌‌شوند.

تگ پایان لینک: این قسمت شامل کدها یا کاراکترهایی است که به موتورهای جستجو اعلام می‌‌کنند لینک به پایان رسیده است.

روش های لینک سازی

همان طور که گفتیم، لینک‌ ‌سازی یکی از مباحث مهم در زمینه سئو است. نوع و تعداد لینک‌‌هایی که در مقاله یا صفحه مورد نظر استفاده می‌‌کنید، نیز مهم هستند. تعداد لینک‌‌ها بین 2 تا 5 عدد است.

مهم‌‌تر از تعداد لینک، صفحاتی است که به آن‌‌ها لینک داده می‌‌شود. گوگل به موضوعات و محتوای مقالاتی که به آن‌‌ها لینک داده شده هم اهمیت می‌‌دهد. این لینک‌‌ها می‌‌توانند نقش مهمی در بهبود رتبه سایت داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

سئو Off Page و تاثیر آن روی سایت

سئو Off page یکی از انواع بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. همان طور که می‌دانید در مبحث بهینه‌سازی سایت عواملی مختلفی دخیل هستند با آگاهی داشتن از این عوامل و انجام آن‌ها می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. در این مقاله قصد داریم در مورد بهینه‌سازی خارجی سایت یا همان سئو Off Page صحبت کنیم و از نحوه عملکرد آن روی موتورهای جستجو اطلاعات لازم را به دست بیاوریم .

بهینه‌سازی خارجی سایت چیست؟

سئو آف پیج ( Off Page ) در اصل همان بهینه‌سازی خارجی سایت است. در نگاه وسیع‌تر به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که خارج از سایت خود انجام می‌دهید. می‌توان گفت سئوی خارجی نوعی تبلیغات است که برای بهتر دیده شدن سایت و معرفی فعالیت خود انجام می‌دهید.

سئو Off Page چگونه انجام می‌شود؟

به مرور زمان، با انجام ترفندهای سئو Off Page روی وب سایت، سایت‌تان از جانب موتورهای جستجو و کاربران شناخته خواهد شد. اما چگونه به این مرحله برسیم؟

لینکسازی

لینک سازی در تمامی انواع و سبک های سئو به کار می رود. در مبحث بهینه‌سازی خارجی سایت (Off Page Seo) ، مهمترین عاملی که باید در نظر بگیرید بک لینک است. بک لینک، به لینکی گفته می‌شود که از وب سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر دریافت می‌کنید. موتورهای جستجو، بک لینک‌ها را به عنوان نشانه‌ای از کیفیت محتوای لینک‌شده در نظر می‌گیرند. هر چه تعداد لینک‌های دریافتی از دیگر سایت‌ها بیشتر باشد به همان میزان رتبه دریافتی شما در صفحات جستجو بیشتر خواهد شد. البته لینکی که دریافت می‌کنید باید مفید باشد. انواع بک لینک‌ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

 Natural links یا لینکهای طبیعی: در این روش شما بدون این که کاری انجام دهید از سوی دیگر سایت‌ها لینک دریافت می‌کنید. اگر متون و مقالات مفید و هدفمند تولید کنید کاربران و  وبلاگ نویسان با شما و سایت‌تان آشنا می‌شوند و به عنوان منبع به آن لینک می‌دهند. این نوع لینک‌سازی محبوب گوگل است.

 Manually build links یا لینکهای ساخته شده دستیدر این روش مستقیما با مدیران سایت و وبلاگ نویسان مذاکره می‌کنید و از آن‌ها می‌خواهید لینک‌تان در سایت‌شان قرار دهند. باید با کسانی تماس بگیرید که زمینه فعالیت آن‌ها با شما یکسان باشد.

 Self-created links یا لینکهایی خودساخته: منظور لینک‌هایی است که ما به صورت دستی در قسمت نظرات وبلاگ‌ها و فروم‌ها یا انجمن‌ها می‌سازیم. از آن جا که این نوع لینک‌ها معمولا با سئو کلاه سیاه ( Black Hat Seo ) همراه هستند، گوگل علاقه چندانی به آن‌ها ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

گوگل پاندا

 

الگوریتم پاندا یکی از الگوریتم‌های گوگل است که در سال 2011 معرفی شد. الگوریتمی که به هوشمندتر شدن این موتور جستجو کمک بسیاری کرده است و مانع تخلفات بسیاری می‌شود. با وبنا همراه باشید تا زیر و بم این مدیر سخت‌گیر گوگل را بررسی کنیم.

علت طراحی الگوریتم گوگل پاندا چه بود؟

گوگل پاندا برای بهینه کردن نتایج جستجو به وجود آمد. تا قبل از پاندا وقتی چیزی را در گوگل سرچ می‌کردید، صفحات و مقالات زیادی به شما معرفی می‌شد. تعداد این صفحات به قدری زیاد بود که باعث سردرگمی کاربران می‌شد و از طرف دیگر، بسیاری از آن‌ها هم ربطی به موضوع نداشتند. این مسئله باعث اتلاف وقت می‌شد و به همین دلیل الگوریتم پاندا طراحی شد.

اساس کار الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

اساس کار این است که از نمایش سایت‌هایی با محتوای بی‌کیفیت در صفحات نتایج جستجو ( SERPs ) جلوگیری می‌کند. پاندا طوفان بزرگی در دنیای اینترنت ایجاد کرد که باعث شد تمامی سایت‌ها و صفحاتی که حکم اسپم ( Spam ) را داشتند از صفحه نتایج اینترنت حذف شوند. این گونه بود که پاندا به عنوان یکی از الگوریتم‌های خطرناک گوگل شناخته شد.

خط قرمزهای الگوریتم گوگل پاندا

با توجه به پیشرفت‌ها و تغییراتی که هر لحظه دنیای ما را فرا می‌گیرد، باید این انتظار را داشته باشیم که الگوریتم‌های گوگل هم دستخوش این تغییرات شوند زیرا این برنامه‌ها برای تامین نیازهای در حال تغییر ما طراحی شده‌اند.

الگوریتم‌های گوگل به صورت مداوم در حال به روزرسانی هستند. بعد از آپدیت شدن گوگل پاندا، میزان سخت‌گیری آن بیشتر شد! ولی نکته قابل توجه این است که پاندا می‌تواند مهربان هم باشد و در صورتی که برخلاف قوانین کاری انجام ندهید شما را تشویق هم می‌کند.

 حال اگر می‌خواهید از خشم الگوریتم پاندا در امان باشید، باید خط قرمزهای آن را رعایت کنید:

  • روی تولید محتوا سرمایه گذاری کنید. محتوای دست اول ارائه دهید و از سایت‌های دیگر کپی نکنید.
  • از انتشار مطالب غیر مرتبط با فعالیت سایت خود پرهیز کنید.
  • مطالب داخل سایت خود را مرتب به روز رسانی کنید.
  • از تبلیغات بیش از حد اجتناب کنید 


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی و استفاده از این نوع کلمات در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو نقش مهمی دارند. البته مسئله مهمتر چگونگی استفاده از این کلمات است. هر چقدر میزان اطلاعات شما در مورد کلیدواژه‌ها بیشتر باشد مسلما راحت‌تر می‌توانید از این روش در بهینه‌سازی سایت خود استفاده کنید.

انواع کلمات کلیدی

کلید واژه ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر یک از تعدادی زیرمجموعه تشکیل شده‌اند. این تقسیم‌بندی‌ها بر اساس مفاهیم مورد نیاز کاربران و تعداد دفعات جستجوی کلمات است.

کلیدواژه‌های User Intent

کاربران اینترنتی به دلایل متفاوتی از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند: خرید یک محصول، خواندن اخبار روز دنیا، دانلود یک آهنگ یا فیلم و حتی یک برنامه، دستور پخت غذا و هزاران مورد دیگر. موضوع اصلی در کلمات کلیدی User Intent ، قصد و نیت کاربران از جستجو در صفحات اینترنتی است. در کل می‌توان هدف کاربران برای جستجو در اینترنت را به سه دسته تقسیم کرد:

  • کلمات کلیدی Informational یا اطلاعاتیدر این روش با هدف کسب اطلاعات بیشتر از کیوردها استفاده می‌کنید. برای مثال می‌خواهید از آخرین مدل BMW در بازار اطلاعاتی کسب کنید. با تایپ آخرین مدل BMW در صفحات جستجو می‌توانید به نتایج دلخواه‌تان برسید.
  • کلمات کلیدی Transactional یا معاملاتی :در این نوع از کیوردها هدف‌تان انجام یک معامله به صورت آنلاین است. قبلا در مورد محصول اطلاعاتی کسب کرده‌اید و حالا قصد خرید آن را دارید. مثلا سرچ می‌کنید: خرید گوشی سامسونگ S8  و گوگل سایت‌های خرید و فروش این مدل گوشی را به شما معرفی می‌کند.
  • کلمات کلیدی Navigational : در این روش اطلاعات کاربر در حد اسم برند یا سایت و هدف او دسترسی به صفحه اصلی سایت مورد نظر است. برای مثال شما می‌دانید که «وبنا» در زمینه طراحی سایت و سئو فعالیت دارد ولی آدرس سایت آن را نمی‌دانید. کلمه وبنا را سرچ می‌کنید و گوگل تمامی سایت‌ها و صفحاتی که مربوط به این کلمه هستند را به شما نشان خواهد داد.

کلید واژه بر اساس  Search volume  

در این روش معیار تقسیم‌بندی، تعداد دفعات جستجو کلمات توسط کاربران است و کلیدواژه‌ها براساس Search volume  به سه دسته تقسیم می‌شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : the designer

URL سایت و روش های بهینه سازی آن

تا به حال دقت کرده‌اید که آدرس‌ها چه نقش مهمی در رسیدن ما به مقصد دارند؟ بهینه سازی URL یا  آدرس سایت یکی از موارد مهم در سئو است. در این مقاله قصد داریم شما را با ساختار URL و نحوه بهینه‌سازی آن آشنا کنیم.

URL سایت چیست؟

URL یا «Uniform Resource Locator» همان آدرس سایت است و مکان یا موقعیت یک فایل روی اینترنت را شناسایی می‌کند. اگر به نوار بالایی مرورگرتان توجه کنید می‌توانید یک نمونه url را مشاهده کنید. به طور طبیعی یک URL از سه قسمت تشکیل شده است:

پروتکل

در اصل پروتکل، مجموعه‌ای از قوانین برای برقراری ارتباط است که برای آدرس‌دهی از آن‌ها استفاده می‌شود. پروتکل‌ها انواع متفاوتی دارند و اصلی‌ترین آن‌ها، HTTP  و HTTPS هستند:

این روزها بیشتر سایتها از پروتکل HTTPS استفاده میکنند که برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران طراحی شده است.

پروتکل‌های دیگری هم وجود دارند که در موارد متفاوتی از آن ها استفاده می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان به FTP Protocol  برای فایل‌های قابل دانلود، Mailto Protocol برای ارسال ایمیل و File Protocol برای ایجاد امکان دسترسی به فایل‌های قرار گرفته بر روی هارد دسیک محلی یا هارد دیسک شبکه، اشاره کرد.

اسم دامنه

اسم دامنه، نام همان سروری است است که فایل در آن قرار دارد و باید به خاطر بسپارید که به هنگام انتخاب نام سرور یا هاست، اسم سرور به گونه‌ای انتخاب شود که عملکرد سایت برای کاربران مشخص و واضح باشد.

مسیر

این قسمت آخرین قسمت از URL سایت است که در آن، مسیر زیرشاخه‌های موجود در صفحه را مشخص می‌کنیم.

انواع آدرس‌های سایت و بهینه سازی URL

برای بهینه سازی URL باید انواع ان را بشناسیم. آدرس‌های URL به دو نوع استاتیک ( Static ) و داینامیک ( Dynamic ) دسته‌بندی می‌شوند:

  • استاتیک URL  به آدرس‌هایی گفته می شود که هیچ گاه تغییر نمی‌کنند. در این نوع معمولا از کلمات کلیدی استفاده می‌شود.
  •  داینامیک  URL به آدرس‌هایی از صفحات وبِ با محتوا گفته می‌شود که به پارامترهای متغیر وابسته هستند و اغلب به صورت کاراکترهای مشخص در آدرس URL نشان داده می‌شوند.


:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد